یک غرفه زیبا و کارآمد زمانی به وجود می آید که طراح خوش ذوق، هدف برنامه ریزی شده مشارکت کننده را به نحوه احسنت شناخته و آن را به احجام و فضا سازی منسجم ، زیبا و کار آمد تبدیل کرده و در نهایت یک تیم با تجربه و منظم آن را به واقعیت تبدیل می نماید
1-دانستن هدف برای شرکت در نمایشگاه
2- طراحی سنجیده، زیبا و کارآمد
3-اجرای تمیز و دقیق غرفه طراحی شده
هماهنگی و تطبیق این سه اصل باعث می گردد غرفه ایجاد شده بالاترین کارایی از لحاظ بازاریابی و فروش محصولات را داشته باشد
شرکت در نمایشگاه
امروزه کارفرمایان و صاحبان کالا و محصولات همواره به دنبال افزایش فروش محصولات و کسب سود بیشتر بوده و برای این هدف به دنبال راهکارهای تبلیغاتی موثر هستند. یکی از مهمترین رهکار های فروش و بازاریابی محصولات، شرکت در نمایشگاه های تخصصی می باشد و در این امر همواره بایستی چندین نکته را مورد توجه قرار داد
1-چگونگی معرفی محصولات در غرفه
2-فضای مورد نیاز برای غرفه سازی و معرفی محصول
3-سبک و نوع معماری غرفه
4-مکان یابی در سالن اختصاص داده شده با توجه به جهت حرکت بازدیدکنندگان
5-نوع متریال به کار رفته در غرفه
6-میزان هزینه تعیین شده برای ساخت غرفه و …
کار فرمایان و صاحبان مشاغل همواره بایستی نکات مذکور را در هنگام انتخاب محل غرفه در نظر داشته و در ادامه ی مسیر ایده و نظرات خود در مورد طراحی غرفه را به طراح انتقال دهند
طراحی زیبا و کار آمد
طراحی به دانش ایجاد یک طرح از تصویری ذهنی، خیالی یا واقعگرایانه گفته میشود. طراح به واسطه علم و دانش و با تکیه بر تجربه خود می کوشد تا تصورات ذهنی کارفرما را به بهترین وزیبا ترین شکل پیاده سازی کرده و در این مسیر انتقال صحیح تصورات ذهنی کارفرما امری ضروری می باشد و چه بسا طراحی با تجربه و دانش کافی به دلیل عدم ارتباط صحیح بین او و کارفرما ، نتواند انتظارات طراحی را برآورده کند در مبحث طراحی غرفه می توان چندین نکته را به شرح زیر بیان کرد
1-دانش و تجربه کافی طراح در زمینه طراحی غرفه
2-ارتباط و انتقال صحیح اصلاعات بین طراح و کارفرما
3-آگاهی از محدودیت های نمایشگاهی مانند مصالح مجاز بکار رفته در غرفه و ارتفاع مجاز غرفه سازی و …
4-ذهن خلاق و ایده پردازی به روز
5-داشتن روابط عمومی خوب جهت ارتباط با بازاریاب، نجار و …
اجرایی درست و اصولی
تمامی مباحث مطرح شده ، خود را در قالب یک ساخت و ساز صحیح و اصولی نمایان می کند و در واقع بدون داشتن یک تیم اجرایی منسجم ، منظم و کاربلد نمی توان یک غرفه خوب و عالی داشته باشیم . از اجرای کفسازی ، نجاری، نقاش، برقکار تا… نظافت غرفه همگی باید به بهترین شکل ممکن عمل کرده تا به هدف اصلی که همان ایجاد یک غرفه زیبا و کارآمد است دست یافت و دانستن چند نکته در این قسمت خالی از لطف نیست
1-ایجاد کفسازی مناسب با توجه به کف سالن نمایشگاه
2-استفاده از کفپوش مناسب با طرح و موضوع نمایشگاه
3-استفاده از متریال های چوبی با کیفیت مناسب
4-استفاده از رنگ های مناسب و با کیفیت
5-نور پردازی مناسب و…
غرفه سازی فعالیتی است مبتی بر کار گروهی و تلاش مشترک برای خلق یک اثر زیبا و کار آمد